tisdag 3 maj 2011

Aprilväder i maj

Idag har det varit ett riktigt aprilväder, om nu någon missat det. Det började med att jag satt med min hallonsmoothie i morse och såg lappvantarna singla ner från skyn, sedan fortsatte det hela förmiddagen. Minst. Då löpning stod på programmet idag så tänkte jag bara Icebugs. På väg hem från jobbet hade vädret ändrats en aning, men nu var det 3 grader och regn istället. Motivationshöjande? Nja!

Väl hemma var det bara att ta på en jacka och dra ner kepsen lite och ge sig av. I sakta mak gav jag mig iväg mot sjöarna, i höjd med Lötsjön så ökade jag på tempot till tänkt marathonfart. Dock så var det lite segt att komma igång, fick kämpa för att komma ner till 4:40-tempo på första kilometern. Men efter det så gick det allt bättre. Andra kilometern gick på 4:34, sedan 4:36/4:29/4:26/4:31/4:25/4:27/4:26/4:36 vilket ger ett snitt på ca 4:30. Jag hade en positiv känsla som växte sig starkare under passet vilket såklart kändes bra.

Om vädret tillåter så blir det nog en sväng på Meridan imorgon, annars tar jag nog en lugn jogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar