onsdag 18 maj 2011

Korta eller långa?




Strumpor alltså. I vanliga fall så föredrar jag korta, kvartslånga typ. Många lovordar kompressionsstrumpor och själv så impulsköpte jag ett par i vintras. Idag var det dags att premiärspringa i dom. Anledningen till att jag ville pröva dom idag var att jag den senaste tiden haft lite problem med höger vad. Eventuellt kommer jag att springa Stockholm Marathon i dom och då bör jag ju ha testat först. Tänkte att jag eventuellt tar dom på jobbet i morgon också. Eller inte.

Jag måste säga att jag blev positivt överraskad, jag kände inte av vaden alls. I övrigt så är benen ganska slitna, skulle kanske behöva kompressionsbyxor också. Det gäller nog att göra rejält smarta val vad gäller träningen fram till nästa lördag. I morgon tänkte jag köra lite lätt cykel, om benen tillåter.

Passet idag blev nio km lätt löpning som pendlade mellan 5:15 och 5:30, sedan avslutade jag med 1,5km i 4:20-tempo. Snittpulsen över passet var 127 slag/min.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Isbad för benen direkt efter träning sen högläge, och kom ihåg: Kan du sitta ska du inte stå, kan du ligga ska du inte sitta ;o) Som balsam för benen!

    När får man se bild på nya cykeln?

    //Jeppe

    SvaraRadera