onsdag 29 juni 2011

Bytta element

Jag var inne på det igår, triathletens dilemma eller triathletens fördel. Igår fick jag byta ut simning mot löpning då det var för packat i poolen, idag fick jag istället byta ut ett löpning mot simning. Meningen var att jag skulle köra intervaller med Alex och Miranda på Sundbybergs IP, men eftersom min vänstra hälsena ömmat de senaste dagarna, troligen lite överansträngt, så valde jag helt enkelt att köra det skonsammare alternativet.

Huvudserierna idag bestod av 6x100m och 12x50m där första 6 skulle köras 25m hårt och 25m lätt och de 6 sista tvärtom. Jag gillade verkligen dagens pass, tufft och koncentrerat.

Dessutom så dök ju även Alex upp på träningen, inte för att vi simmar på samma bana eller så men det var roligt att se honom där. Roligt att se någon som faktiskt kan simma.

1 kommentar:

  1. Det känes inte alls som om jag kunde simma där under passet. Fick kämpa för att ens hålla mig flytande. Du måste börja planera in längre tid i bastun till nästa gång :)

    SvaraRadera