lördag 4 juni 2011

Norrländskt möte i Svartsjö





Som jag nämnt vid upprepade tillfällen så har Svartsjö Cafe blivit mitt nya favoritkafe' den här sommaren. I vanlig ordning stannade jag till där idag och tog en glass till kaffet, vilket satt fint då det var grymt varmt ute. Om nu någon missat det.

När jag suttit en liten stund så rullade det in ett par iklädda Gimonäs CK:s klubbkläder. För er som inte kan den västerbottniska geografin så ligger Gimonäs strax utanför Umeå. De slog sig ner vid mitt bord och det visade sig att de mycket riktigt var bosatta i trakterna kring Umeå, men att de hade sommarstuga ute på Ekerö. Det var ett riktigt trevligt par och vi pratade en massa cykel, men även marathon, triathlon, Vasalopp, party crashers på ungdomsfester och lite annat smått och gott. Sällskapet var så trevligt att kaffebrejket blev snudd på en timme. Så kan det också gå.

Tanken med dagens pass var att få ett rejält distanspass, men det blev nog mer träning i att klara värme, sol och en hel massa vind. Okej, nu ska inte ett tretimmarspass förringas.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar