tisdag 14 juni 2011

Det finns inga dåliga väder...

Visst kan man uppskatta regn? I alla fall om det bara är lätt strilande och temperaturen är okej. Det såg inte så roligt ut när jag tittade ut genom fönstret, men när jag väl kommit iväg så var det hur skönt som helst. De senaste löppassen har man ju blivit genomblöt pga värmen, så det var skönt att bli det av regnet som omväxling.

Passet gick runt sjöarna, nähä, och första kilometern gick på 5.30 sedan la jag mig runt 5min och softade. Benen var dock lite instabila, men det skyller jag på gårdagens simning.

Annars har jag varit lite kulturell ikväll, guidad tur i Marabouparken stod på programmet. Jag kan verkligen rekommendera det, intressant även för en kulturell analfabet som mig själv. Kom på mig själv hur jag stod som ett levande frågetecken när guiden name droppade än den ena och än den andra "kända" konstnären. Något jag dock snappade upp var att samme landskapsarkitekt ligger bakom Sjöarna, Lötsjön och Råstasjön ni vet, som Marabouparken nämligen Sven Hermelin. Sven la tillräckligt mycket krut kring sjöarna för att man inte skulle dra E18 där, så alla vi som älskar att springa där har mycket att tacka Sven för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar