söndag 12 juni 2011

Livskvalitet


Igår var en sån där riktig kanondag. Efter en lugn morgon med en lång och skön frukost rullade jag iväg med Meridan strax efter tio, jag styrde kosan ut mot Drottningholm och Färingsö. Efter transportcyklingen ut till Drottningholm fick jag upp farten ganska bra och hade snittat cirka 30km/h när jag efter 5mil stannade till vid Svartsjö Café. När jag klev av cykeln kände jag direkt igen cykeln bredvid i cykelstället och när jag lyfter blicken ser jag Alex med sällskap. De hade precis fikat färdigt, men vi hann i alla fall byta några ord innan de skulle ge sig iväg igen. Just som de skall ge sig av så kommer en större klunga cyklister och jag fick bråttom att springa in på caféet och köpa min glass och kaffe, den klungan ville jag inte hamna efter. Medans jag njuter av min glass och kaffe så roar jag mig med att lyssna på nämnda grupp cyklister. Jag hade lite svårt att lista ut vilken klass de höll, men jag trodde nog att de var relativt "fräscha".

När de skulle ge sig av passade jag på att lite ödmjukt fråga ifall jag fick hänga på dem in mot stan. Det var inga problem bara jag höll mig längst bak, även om någon tyckte att jag skulle sitta längst fram. Inga problem, tänkte jag, längst bak blir bra. De turades om att dra, men när de föll tillbaka i klungan så släppte jag in den som dragit framför mig. Perfekt, så skulle man alltid ha det. Jag passade på att glida upp och prata lite med den som föll ner och det visade sig att gruppen jag hamnat i skulle köra Vätternrundan nästa lördag och att deras måltid var Sub12 och att de flesta var förstagångsåkare. När jag släppte dem vid Nockebybron så hade jag bara kört 75km, så för att få ihop 10mil så svängde jag höger in mot stan vid Brommaplan och körde via Västerbron och Söder Mälarstrand bort mot Kastellholmen och sedan hem igen. "Extrarundan" blev ungefär densamma som min vanliga långpassrunda som jag sprungit under våren.

Väl i Sundbyberg igen mötte jag upp Karin för att luncha på Café Parkliv i Marabouparken. Det blev en supergod surdegspizza med lite grillade grönsaker och Fetaost och en liten gazpacho i solen och med en helskön utsikt. Hoppas att bilden nedan lyckas beskriva den något i alla fall.


Kvällen avslutades sedan med jordgubbar och glass, svensk sommar när den är som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar