måndag 6 juni 2011

På benen igen

Efter en dryg vecka gjorde jag igår mitt första löppass efter Stockholm Marathon. Jag skall verkligen inte sticka under stolen att det var lite smånervöst, skulle verkligen benen bära. På lördagkväll bestämde jag med Lina att vi skulle ta ett litet lätt pass dagen efter. Vi möttes upp klockan fem vid golfbanan för att springa runt sjöarna. Lina hade sprungit med sin träningsgrupp i Hässelby dagen innan, men tyckte att det ändå var lite stelt. Själv var jag tvungen att erkänna att jag hade varit ute och fusksprungit lite på förmiddan, då jag följde med Karin på en femma. Lina, som är en mycket klok löpare, kom på den briljanta idén att vi skulle ta en lite stretchpaus mitt på hållet. Vid golfängarna var det tivoli med lite musik och liv och rörelse, så där stannade vi till några minuter. Samtalsämnen under turen var såklart hur vi hade upplevt maran förra lördagen, men även kost och kommande mål. Lina skall springa Berlin Marathon i september och har satt upp ett ganska tufft mål, ett mål som jag är säker på att hon kommer att klara ifall hon får vara hel och frisk. Förhoppningsvis kommer vi att kunna köra många pass tillsammans under sommaren så att jag får följa hennes uppladdning och utveckling.

Passet blev knappa 12km i 5.35-tempo och snittpulsen låg på 126slag/min (68%)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar