måndag 13 juni 2011

Comeback i poolen




När jag kom till Eriksdalsbadet ikväll så trånade jag åt höger och utomhusbassängen, tänk om man hade fått simma där ikväll. Okej, inte för att det var übervarmt ikväll men det är ju ändå sommar. Istället fick jag ta vänster och inomhusbassängen.


När jag så kommer in itill bassängen så visar det sig att det var introduktionsdag för eventuellt blivande medlemmar, och jag som hade hoppats att det skulle vara lugnt och inte så mycket folk i bassängen. Istället var det proppfullt och snudd på kaos i banorna. Passet bjöd på en massa teknik och avslutades sedan med 5x400m aerob tröskel. Men, om det var packat med folk till en början så var det i stort sett tomt när passet var över. Ska man sammanfatta min insats idag så måste jag erkänna att, föga otippat, tekniken inte var med mig det minsta. Inte på något sätt alls faktiskt, även om det blev aningens bättre mot slutet.

Helt klart bör jag ta upp simningen igen ifall jag skall överleva Järnmannen.

1 kommentar:

  1. Du behöver nog inte oroa dig. Som vanligt kommer du vara bäst när det gäller :-)

    SvaraRadera