måndag 20 juni 2011

Har jag legat på latsidan?

Vad har hänt med mina träningslediga måndagar? Tidigare var det ju nästan heligt att vila på måndagar. Det passade så bra att veckohandla och fixa lite andra småsaker på måndagar. Men nu så har vi bytt träningsdagar för simning till måndagar och onsdagar, så då är det bara att anpassa sig efter det.

Annars så ville kroppen cykla idag, det var ju perfekt cykelväder ikväll. Men måndagar har ju blivit simdagar, så det fick avgöra. Av någon anledning så såg jag massor av cyklister på väg till träningen, och jag såg på dom med aningen avundsjuka ögon. Imorgon är det dock min tur och då skall Mr Focus fram igen.



Men åter till kvällens pass. Vi började med 200m insim följt av lite teknikövningar. Sedan var det dags för kvällens första huvudserie, 800m distansfart med dolme. Dagsformen var tydligen inte den bästa då Philip, som jag kamperat med i simbanan mest hela vintern, frågar om jag legat på latsidan den senaste tiden. Schyssta klubben! Okej, han har ju rätt i sak. Om man enbart tänker på simningen. Efter distanssimningen körde vi samma teknikövningar som tidigare. Sedan var det dags för kvällens andra huvudserie, 4x200m där första 50m skulle gå i högsta fart för att sedan gå över till distansfart. De andra killarna hängde ständigt av mig, men jag kämpade i alla fall så det får jag vara nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar