fredag 2 augusti 2013

FFF

"Dä ä la inte intervalltisdag idag?!"

Den frågan fick jag när jag klev in genom dörren till jobbet igår morse. Frågan var kanske berättigad då jag oftast springer intervaller på tisdagar, men jag är inte mer märkvärdig än att jag kan springa dom på en torsdag. Eller vilken annan dag som helst. Hoppas jag.

Hursomhelst så sprang jag i alla fall fyra fantastiska fyraminutare nere vid Djurgårdsbrunnsviken. Att köra intervaller på morgonen är dels klart jobbigare än om man hunnit vara igång ett tag och dels lite vanskliga att veta hur de ska gå. Därför kör jag bara på känn och försöker köra så hårt som jag orkar för just den dagen, annars kan jag köra mer på klockan. Just igår gick intervallerna i följande tempo 3:54 / 3:55 /3:49 och 3:59min/km. Känslan var att jag rent flåsmässigt skulle kunna sprungit snabbare, men jag fick ändå inte mer fart i benen. Det tåls att tänka på framöver, jag bör nog kanske lägga in mer teknikträning. Eller så var det bara tillfälligt.

Annars så kickade jag igång en efterrättsstreak igår, det går ut på att jag skall försöka äta efterrätt varje dag under augusti. Det blev en stark början också, det blev både efterrätt till lunchen och till middagen. Att jag blev bjuden på båda gjorde definitivt inte saken sämre. Tvärtom. Mycket trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar