torsdag 8 augusti 2013

Valfrihet

"Du får välja mellan 5x4min och 15x40s. Vilket blir det?"

Så löd gårdagens erbjudande till min kollega Linnea inför dagens träning. Linnea valde 15x40s.

Medans vi bytte om körde jag igång lite musik för att tagga igång lite inför träningen. De senaste veckorna har jag återupptäckt Bad Religion, orsaken till det får jag faktiskt tacka Storsjöyran för. "Fuck you" var en av låtarna som vi hörde innan vi gav oss av. Inget illa menat, bara en jävligt bra låt.

I vanlig ordning joggade vi ner mot Djurgårdsbrunnsviken. I vanlig ordning var det grymt fint väder. I vanlig ordning körde vi stenhårt.

15x40s med 20s vila stod alltså på schemat. Klockan visar att vi körde på hårt, jag höll mina intervaller mellan 3:28 och 3:46min/km och Linnea var precis hack i häl. Klockan visade också en pulskurva som berättade att pulsen låg mellan 88-92% av max under löpningarna. Under vilan sjönk den till som mest 82% och som minst till 86%. Bra kört, tycker jag!


Efter den femtonde och sista intervallen kände jag mig som en urvriden trasa.


Linnea såg dock lite piggare ut.

Jag piggnade också till efter en liten stund, så att vi kunde jogga tillbaka till jobbet. Konstigt nog kändes faktiskt benen ganska spänstiga på vägen tillbaka.

Och som jag säkert sagt alldeles för många gånger denna sommar; Vilken grymt bra start på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar