tisdag 27 augusti 2013

Hellnerklass!

Det börjar bli tjatigt nu.

Det här med fantastiska starter på tisdagar, alltså. Men det är bara att konstatera att vädret den här sommaren har varit grymt bra, och det speciellt på tisdagar. Vad jag minns så är det en tisdag då det inte varit klarblå himmel. Självklart kan jag ha förträngt någon mindre bra tisdag, men jag tror inte det. Sedan hjälper det såklart till att jag allt som oftast haft grymt trevligt sällskap.


Idag, som så många gånger tidigare, fick jag sällskap av Linnea. Dagen till ära hade hon nya skor, ett par Adidas Adios Boost. Sjukt snygga om du frågar mig.

Och sjukt snabba skulle det visa sig också. Efter uppvärmning och löpskolning stod norska fyror på programmet, fyra intervaller a´ fyra minuter med två min vila alltså. Redan innan passet kände jag att benen var med i matchen, till skillnad från i fredags då de var allt annat än pigga. Jag lät Linnea veta detta också då jag vet att hon taggar igång lite extra då hon blir utmanad. Kan det ha med syskonordningen att göra?

Det blev bra fart redan på första intervallen, jag hann 1,13km på de fyra minuterna vilket motsvarar 3.32min/km. Pulsen lyckades jag trycka upp till 91% av max. Vi körde vändpunkt efter 2min, så det försprång jag fick dit blev hastigt och lustigt en efterkälke som jag var tvungen att ta in. Perfekt att ha en hare som man måste komma ikapp. De övriga intervallerna gick på 3:36 / 3:40 / 3:39 och pulsen upp till 90% av max. Vi körde båda stenhårt under intervallerna, inte många meningar byttes under vilan. Dock så hann jag notera hur jävla fint det är runt Djurgårdsbrunnskanalen på morgonen. Linnea hade inte sett något alls, det var något om tunnelseende. Hellnerklass!

Härlig start på dagen alltså.

Nu ska jag vara ledig några dagar och bara ladda för måndagens stora äventyr. Det börjar verkligen bli nära nu.


 Jag var tvungen att ta en sån där töntig skobild som alla bloggare envisas med att göra också, men jag gömmer den här nere så att ingen ser den :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar