söndag 11 augusti 2013

Testdag inför Ö till Ö

Igår åkte jag ned till Mattias och Caroline på Värmdö, Mattias och jag skulle testa lite grejer inför Ö till Ö. När jag kom ner satt de sig precis till bords för att äta frukost, jag var inte sen att tacka ja till en andra frukost. Nybryggt kaffe, nybakat bröd och smarrig smoothie. Bra start på dagen!

Efter frukost och uppsnack åkte vi ned till stranden för att börja testa.


Vi testade utrustning, vi testade att drafta varandra, vi testade att kliva upp på berghällar etc.

 
Vi kommer att köra med våtdräkt där vi klippt av benen, som Mattias har på bilderna. Vi kommer att köra med små gula paddlar, för att få bättre drag. Vi kommer att köra i gröna kompressionsstrumpor, för att skydda benen vid löpning i snår och för att se varandra bättre under vattnet. Vi kommer att köra i Inov8 X-Talon 212, för låg våtvikt och för bra grepp i sulan. Vi kommer att köra med lina mellan oss, för att dra och för att hålla reda på varandra. Sedan kommer vi att ha en gel pack från Nathan för att ha lite prylar i, Mattias funderar dock på att ha en Camelback. Har jag glömt något så är det väl bättre att jag gör det nu än på race day som är 2:a september.
 
Efter simningen åkte vi tillbaka till Weinesons resort där vi testade att grilla korv på sju stycken briketter, mer fanns inte att tillgå. Vi insåg dock snart att det inte skulle gå, så vi drygade ut med några små vedbitar. Det gick bättre så.
 

När vi ätit gav sig Caroline ut för att testa av Ironmanformen inför nästa lördag, Caroline ska debutera på Ironman Kalmar. Det ska bli så otroligt spännande att se vad hon kan göra där, jag är helt övertygad om att det kommer att gå hur bra som helst. Hursomhelst kommer hon vara en av de absolut snyggaste.
 
 
Något säger mig att ett brickpass stod på schemat.
 
På kvällen, efter att solen tillslut försvunnit bakom grannhuset, testade jag att göra en chokladcheesecake. Snygg va?
 
 

2 kommentarer:

  1. Även en grillmaestro som du måste få misslyckas nån gång...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt, vi räddade upp situationen med några vedklabbar. Jag lärde mig ju på Tynningö hur man grillar på ved :-)

      Radera