lördag 24 augusti 2013

"Får jag ta en till?"

Jag log stort inombords. Efter femton korta intervaller kommer frågan.

"Får jag ta en till?"

Vi var både lite sega när vi joggade igång uppvärmningen, Linnea hade kört ett tufft benpass kvällen innan och jag var nog bara lite allmänt seg. Troligen på grund av nedtrappningen av träning inför Ö till Ö. Man blir ju så konstig i kroppen när det är något stort på gång.

Jag fick aldrig riktigt igång kroppen, benen var lite stela så jag fick aldrig upp någon vidare fart. Linnea däremot körde på grymt bra, det är kanske bättre att vara slut i benen än seg i kroppen. Hon ville inte veta hur många intervaller vi kört, så när vi kört våra planerade femton så kom frågan. Självklart fick hon köra en till, jag är ju en snäll coach. Så hon körde en avslutande all-out-intervall. Och jag log stort när jag traskade efter.

Gemensamma morgonpass är verkligen bästa starten på dagen. Testa vettja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar