tisdag 6 augusti 2013

Att kompromissa...

Eller borde jag kanske säga "att kombinera"?

På tisdagar brukar vi vara ett litet, men ack så starkt, gäng som kör intervaller, eller annan kvalitetsträning. Idag körde vi sociallöpning istället, prattempo passar ju bra efter semestern.

Då jag ändå var sugen på att köra ett lite hårdare morgonpass blev kompromissen att jag sprang till jobbet, som uppvärmning. Jag värmde upp i 3k innan jag ökade på tempot lite de sista 6k, jag snittade 4:23 de sista 6k. Pulsbandet hade jag lite olägligt lämnat hemma så jag vet inte pulsen såg ut, men det var ganska jobbigt så jag låg nog ganska rätt för att vara tröskelpass.

Dryga 19k innan frukost kändes riktigt bra, 9 tuffa och 10 trevliga. Vad är det jag brukar säga? Just det, "bästa start på dagen". Eller något i den stilen i alla fall.

Springer man till jobbet måste man ju springa hem också. Tur att vi har tvättmaskin på jobbet, linnet var rätt fuktigt efter dubbelpasset. Hemjoggen gick bra också, benen kändes bra och 4:45min/km kändes bra. Linnet behöver tvättas igen.

Totalt fick jag ihop drygt 28k löpning idag, det känns ju inte så tokigt för att vara tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar