fredag 16 augusti 2013

Trösklar och fotomodeller

Igår stod det snabbdistans på schemat. Med ganska slitna ben, efter två tuffa träningsdagar i rad, mötte jag upp Linnea för träning innan jobbet. Hennes ben var inte i bättre skick dom heller. Men vi kom iväg i alla fall och värmde upp som vanligt med att jogga ner mot Djurgårdsbrunnskanalen, vilket är lite drygt fyra kilometer. Vi tog några korta andetag och laddade för tre vändor runt broarna, vilket blir lite knappt sex kilometer. Som vanligt körde jag på känn och igår kändes fyraminutersfart bra, snittet slutade till sist på 4:04min/km med en puls på 85% av max.

På vår bana pågick fotografering av en tjej i löparmundering, måste varit någon fitnesstidning el dyl. I ärlighetens namn kändes det inte som att hon kände sig helt bekväm, om det var löparmunderingen eller modellandet ska jag låta vara osagt. De skulle ju passat på att använda Linnea eller mig, så att de fick lite riktiga bilder. Första varvet stod de ute på grusgången och där fanns det gott om plats, men till sista varvet hade de förflyttat sig till bron och där är det klart mindre plats. Fokuserad som jag var på mitt pass sprang jag bara rakt genom fotograferingen. Tror inte att det var helt uppskattat, men vad skulle jag göra.

Om vi var slitna innan passet så var vi helt slut efter, t o m lite spyfärdiga faktiskt. Fram till lunch var man som ett töcken, det gick ner mycket vatten och mycket kaffe. I alla fall i min kropp.

Idag blir det totalvila, jag tror verkligen att kroppen behöver det. För det kommer ju en helg med allt vad det innebär.

Ha nu världens bästa fredag!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar