torsdag 29 augusti 2013

Thomasdieten, funkar den?

Ni känner till bakgrunden. Under min semester upptäckte jag att jag gått ner i vikt och att jag trots en veckas intensivt ätande gick ner ytterligare ett halvt kilo. Min spontana reaktion var att jag måste äta mer, så jag tänkte att efterrätt vore något att addera kosten med. Samtidigt såg jag en utmaning på Twitter om diverse streakar som folk lovade att göra under augusti. Tillfällighet? Det tror jag inte! Jag gick igång på den och min streak skulle vara att äta efterrätt varje jävla dag, det finns till och med en hashtag på Twitter och Instagram där man kan följa min streak. Den heter #efterrättvarjedagrestenavsommaren . Nu är augusti snart över, vilket betyder att min utmaning också snart är över. Jag ska villigt erkänna att det ska bli skönt att slippa äta efterrätt varenda jävla dag, för det har jag faktiskt gjort. Ibland har det blivit efterrätt till både lunch och middag.

Hur har det då gått? Jag har fått frågan ett flertal gånger, i alla fall så har mamma undrat. Jag har ingen egen våg, så jag har inte kunnat fuskmäta mig under den här tiden. Men i morse, jag sov över hemma hos Mattias och Caroline eftersom vi körde en sista check innan Ö till Ö, så vägde jag mig. Jag var lite orolig att jag skulle ha gått upp lite för mycket, den sista tiden har jag känt mig lite småplufsig. Men när vågen tänkt färdigt och kände sig mogen att avge svaret, så visar den 68.3kg. Vad i helvete! Hur är det möjligt? Jag har alltså gått ner ytterligare ett drygt kilo. Det är ju inte bara efterrätterna, jag har ju ätit större portioner i övrigt också.

Så, nu har jag helt klart något jag kan sälja till kvällstidningarna. Funkar inte 5:2-dieten, tallriksmodellen eller någon av alla andra dieter så tveka inte att testa Thomasdieten. Men var beredd på att ni kanske aldrig mer vill äta efterrätt, eller att era magar kanske inte kommer att hålla sig kolugna.

Nedan kommer några exempel på vad man får äta med Thomasdieten.

Rabarberkaka med vaniljglass

Chokladcheesecake

Kladdkaka med grädde och hallon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar