onsdag 14 augusti 2013

Det fina med rullskidor

Idag var jag ledig från jobbet och då passade jag såklart på att köra ett långpass. Tanken var egentligen att jag skulle springa i Ursvik, men då benen var duktigt stela efter gårdagens både långa och tuffa pass fick jag tänka om. Jag tänkte rullskidor. Anledningen att jag kör så, relativt, mycket rullskidor är att jag ska köra Öppet Spår sista söndagen i februari nästa år. I söndags åkte jag 20km och idag nästan 26km, men idag gick det klart segare. Inget konstigt egentligen då jag var lite trött efter gårdagens totalt 30km löpning varav 20min backintervaller.


Vädret var helt perfekt idag, 20 grader och nästintill molnfritt ute på Lovön/Drottningholm. Så verkar inte fallet varit i hela Stockholm. Inom rullskidåkning finns inga regler för hur man skall vara klädd, inga jag känner till i alla fall. När jag springer tar det verkligen emot att ha bar överkropp, men inte på rullskidor. Så körde jag idag. Kanske fick jag lite färg idag, isåfall fick jag en två cm brett "band" också.


Något jag inte riktigt fått koll på är hur jag ska undvika blåsor, störst är problemet i höger flata.


När jag kom hem från skidåkningen var det strömavbrott. Och då är det ju svårt att laga mat. Så min lunch blev den chokladcheesecake som jag tog med till Mia som jag bjudit in mig på kaffe hos. När jag kom dit så meddelade Malte att han hade en liten överraskning åt mig. Jag kände på mig vad det handlade om, eftersom sist vi sågs tog han sina första stapplande steg. Mycket riktigt, när han lunchat klart gick han runt helt utan assistans. Och med den energi som den killen har så blir det en hel del spring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar