tisdag 13 augusti 2013

Omväxling förnöjer

Det börjar bli en liten vana. Det här med att köra ett litet längre morgonpass på tisdagar, alltså. Precis som förra veckan sprang jag in till jobbet där jag mötte upp Anna och Linnea för ett gemensamt pass. Och den här tisdagen blev det intervaller. Ordningen återställd.

I vanlig ordning så värmde vi upp med att vi lufsade ner till Djurgårdsbrunnskanalen där vi hittat en backe som funkar bra för lite längre backlöpningar. Vi sprang upp och ner för backen i 20min så hårt vi bara orkade/vågade. Vi hjälptes åt att peppa varandra och tjejerna körde på riktigt hårt, båda klagade på "döda" ben efteråt i alla fall. Mission accomplished! :-)

Efter passet smakade frukosten suveränt, precis som det brukar. Anna tipsade om att jag kunde knäcka ner ägget i gröten, jävlar vad krämigt och gott det blev! Jag brukar bara äta det kokt, och det kan bli lite tråkigt i längden. Testa vettja!

Springer man till jobbet får man allt springa hem också. Idag fick jag sällskap av Erica. Hennes träningsprogram sa egentligen att hon skulle springa ett ganska avancerat pass med en blandning av tusingar, backintervaller och tröskellöpningar, inget man får ihop på vägen hem från jobbet kanske. Istället kompromissade vi så vi tog i lite mer i de backar som fanns och sedan så låg vi långa avsnitt uppe på tröskelfart. Att det regnade i stort sett hela vägen hem gjorde inte ett dugg, det var faktiskt ett ganska skönt regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar