tisdag 28 maj 2013

Supertisdag

Idag har varit en riktig toppendag. På riktigt!

Först så var ju vädret fullkomligt strålande när jag cyklade in till jobbet. Underbart!

När jag sedan kommer till jobbet möts jag av två kollegor som varit ute och sprungit på morgonen och som pratade skidåkning. Jag kunde ju inte hålla mig utanför diskussionen och hux flux är vi överens om att åka Öppet Spår till vintern. Var de endorfinhöga månne? Jag är tokladdad!

Sedan dagens höjdpunkt. I eftermiddags hade jag ett ärende inne i vår racebutik, fyi har vi tre butiker bredvid varandra på Kungsgatan, och när jag kliver in står han där. Sveriges störste hockeyspelare någonsin och min barndomsidol, the King, BJ, Börje Salming, med sin mångkampande dotter. Jag blev helt slagen! Frågade något i stil med om de fått hjälp, men troligen på ett udda sätt. Minns jag rätt var de ute efter spikskor och Börje beklagade sig över att mångkampare har så mycket olika skor och annan utrustning. Som hockeyspelare då, ungefär? Höll jag på att säga, men jag stoppade mig själv i sista sekund. Puh!

Resten av dagen var jag nog konstigare än nånsin...

Apropå konstig, ikväll snodde jag ihop en banankaka. Undrar om mina kollegor skulle uppskatta ifall jag tar med den på jobbet imorgon. Vi får väl se hur det blir med den saken.

Såhär ser saken ut i alla fall;




- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer: