onsdag 22 maj 2013

Utekväll en lillördag

Ja, utekväll kan ju betyda så olika för olika personer. På väg till simningen så gick jag förbi otaliga uteserveringar där folk satt i solen och hade det trevligt med diverse malt- och druvdrycker. Hade någon jag känt hojtat till vet jag inte om min karaktär klart av att tacka nej till att sätta mig ner och sällskapa. Nu är det bara en hypotetisk fråga, så vi får aldrig veta svaret.




När jag kom ner till Eriksdal så såg jag folk i utebassängen och önskade så att vi skulle simma ute. Till min stora glädje så blev det också så eftersom någon klubb inte läst på vilken bassäng de kulle vara i. Så vi gav oss ut istället. Vi fick tre banor utan linor att härja fritt i och vi fick köra en hel del open water-övningar, exempelvis navigering och simulerad glasögonfadäs. Vi avslutade med fyra st femtior all out, vilket blev riktigt intressant då vi var 30-40 pers. Det blev en riktig tumlare.

Kvällen avslutades med en rejält mumsig hamburgare, mycket välförtjänt sådan.


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Utebassänger är fina grejer det. hamburgare med för den delen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns som att jag fick till det ganska bra :)

      Radera