fredag 24 maj 2013

Träning?





Har du tränat?

Den frågan fick jag av en kollega imorse. Nej, jag har bara cyklat till jobbet svarade jag. Jag har lite svårt att bestämma mig för om jag tycker att jag tränar när jag cyklar till och från jobbet, totalt blir det ändå ca 50min. Träning för mig är att förbereda sig inför något, exempelvis en tävling, men jag har ingen cykeltävling inplanerad. Men okej, cykling för mig just nu är ett alternativ till löpning så det är väl träning på sätt och vis. Jag rör ju på mig i alla fall.

Ikväll har jag i alla fall tränat, på riktigt. Men alternativt alltså. Jag flexade några timmar i eftermiddag och då passade jag på att köra intervaller ute på Drottningholm. Passet bestod av fyra stycken åttaminutare med två min stå-/rullvila mellan. Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig, men tyckte ändå att jag körde på ganska bra. Splittarna blev 32,9 / 33,6 / 33,2 och 33,1km/h och det känns rätt okej för en otränad själ som jag.

Jag blev faktiskt så taggad av passet att jag funderar på att damma av tempohojen så att jag får köra på ännu hårdare nästa gång. Vi får väl se...

Annars så var stämningen god ute på FRA, alla hejade på varandra och var snälla i vanlig ordning. Inte som på cykelbanorna inne i stan.

SCT-profilen Kuma var ute och fincyklade med frun, båda iklädda SCT-ställ. Snyggt!

Trevlig fredagskväll på er!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar