söndag 5 maj 2013

Panikträning

Njae, jag tränade alltså inte i ren panik för att jag inte kan springa. Det var faktiskt så att jag länge funderade på att hoppa över kvällens simpass, men jag tänkte att det ändå är ganska skonsamt att simma. Dessutom var tanken att jag skulle simma med dolme för att motverka benspark. Men, coach Mike hade andra planer för oss idag. Nyss hemkommen från träningsläger på varmare breddgrader så bjöd han oss på ett open water-pass. Insimmet bestod av rundsimning, inga linor i bassängen alltså. Sedan gick vi över till att simma i en triangelbana, för att öva navigering. Nästa övning simmade vi två och två där vi skulle öva på att simma över varandra, eller kanske snarare att bli översimmad av den andre. Näst sista övningen gick ut på att vi skulle simma runt fyra levande bojar i en massa varv, klart panikfylld övning då det blev grymt trångt runt bojarna. Frågan är dock om det inte var värre för de levande bojarna som hade alla oss andra som simmade runt, över och under dom. Sist men inte minst så kastade Mike in en boll som vi skulle leka "herren på täppan" med, när man haft bollen sex gånger fick man gå hem. Jag vek dock ned mig efter två gånger då det började bli för mycket bensprattel.

Så kan man ju också hålla på en söndag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar