måndag 6 maj 2013

Misstanke

Svenska folket, vi har fått ett resultat. Eller en misstanke i alla fall.

Dagens besök hos naprapaten ledde till lite uppfräschning av ryggraden, alla kotor satt tydligen inte på rätt plats. Besöket ledde också till en misstanke om en skadad menisk i vänster knä, så jag fick springa vidare till en ortoped som bekräftade misstanken. Besöket hos ortopeden är värt ett eget inlägg, jag får se om jag bjuder på det framöver. Any ways, han bokade i alla fall in mig på en magnetröntgen imorgon för att få ett svar. Sedan får vi se ifall det blir operation, och i sådant fall när.

Det negativa är att Stockholm Marathon är uteslutet, men det positiva är att Ö till Ö inte ska vara i fara. Så nu kommer det att bli mycket simning framöver, kanske lite bassänglöpning och cykeln kommer nog att begagnas mer än tänkt. Hoppas att jag kan hitta några cyklister som jag orkar hänga på, annars får jag väl trampa på i min ensamhet. Och gymmet ska jag nog besöka lite oftare framöver. Nä, det verkar inte gå någon nöd på mig. Kanske kommer jag ur detta starkare än någonsin? :)

2 kommentarer:

  1. Jag deltar i din sorg, T! Vet precis hur det kan vara. Råkade ut för samma sak 2008. Se till att få operation på Artro clinic om det blir aktuellt. Rehaben är tämligen konventionell men se till att du får hjälp av nån du har förtroende för. Vattenlöpning, crosstrainer, cykel, roddmaskin, stakmaskin etc. Din cardio kommer det iaf inte vara nåt fel på när du är klar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Erik! Något säger mig att jag kommer att bli ganska allroundtränad :)

      Radera