måndag 20 maj 2013

En riktig långhelg

Ja, vad ska man säga?

Är det okej att äga att man haft en riktig toppenhelg, eller blir man misstrodd då?

Äh fan, jag chansar!

Inget har väl riktigt blivit som jag tänkt det med helgen. Det har blivit FAN så mycket bättre!

Igår chansade jag på att bjuda in mig själv hos Mia, Mårten och Malte på lite eftermiddagshockey. Det blev mycket mer än så. Det blev middag och det blev ännu en hockeymatch och det blev ost och kex och vin och det blev Eurovision. Extra allt alltså! Tack för igår M,M å M!

Idag mötte jag upp Hanna x 2 för ett långpass cykling, tio mil hade vi pratat lite löst om. Det blev så mycket mer! Vi började med att rulla ut på Färingsö, såklart, och snart började tankarna om kaffestopp att komma. Vi kollar med Äppelfabriken, sa jag. Som tur var så hade de öppet. Och jävlar vilket mysigt ställe! Dit har man ju inte åkt för sista gången. Och skönt var det! Och låååångfika blev det!





Efter den mumsiga långfikan började vi röra på oss. När vi kom till Tappström så stannade vi till för att bestämma hur vi skulle göra. Hanna hade proklamerat att hon var sugen på en liten extrasväng, medans Hanna tyckte att 10 mil fick räcka. Jag frågade Hanna vad hon trodde om att ta en sväng till färjeläget i Munsö. Visst, kör på det! Sanningen var att det var lite väl långt, eller i alla fall längre än jag tänkt mig. Till slut fick vi ihop nästan 14 mil. Tack för en fantastisk dag Hanna å Hanna!

Kvällen spenderade jag hos Mia och Mårten för att se hockeyn. Trevligt som vanligt och Sverige vann ju! Tack för idag Mia å Mårten!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar