torsdag 9 maj 2013

Kul på hjul!

Efter en massiv övertalningskampanj lyckades jag få med Hanna på en liten cykeltur idag. Hennes plan var att springa, men jag påpekade att som triathlet är det viktigt att vänja kroppen vid att ha cyklat innan löpningen. Ingen totallögn i alla fall från min sida, även om det kanske är så att det är cykelpassen som ska avslutas med löpning och inte löppassen som ska börja med cykel. Hoppas bara att jag inte förstört löppasset nu, isåfall får jag väl återgälda det på något sätt.

Hursom, vi hade ju i alla fall tur med vädret. Jag var lite tveksam till en början på klädvalet, men snart kändes kortärmat och kortbent helt rätt. Hanna hade betydligt mer på sig. Trevligt hade vi också, definitivt. Jag delade med mig av lite småtips om cykeletikett, det får man liksom på köpet om man går med på att cykla med mig. Vi hann med mycket annat också, vid vändningen ute vid Stenhamra kollade vi in lite knattefotboll. Snacka om glädje!

 

Knät kändes inte av så värst mycket under passet, men andra utsatta partier, såsom rumpa, rygg och axlar, kändes desto mer då de är totalt ovana vid cykling för tillfället. De kändes faktiskt av lite grann redan imorse som en påminnelse av att jag faktiskt cyklade jobbet t o r igår.



Efter ca två timmar skiljdes vi åt nöjda med dagens pass.

Tack Hanna för att du ställde upp för en halvskadad kille som ville röra på sig lite!

Och förlåt för att jag tog en bild som du inte var medveten om! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar