onsdag 1 maj 2013

Förvirrad kille!

Igår var fövirringen total.

Var det tisdag eller var det fredag? Lite oklart vad kroppen trodde. Speciellt eftersom frukosten var lite fredagsmysinspirerad, nämligen ost och kex.

Dessutom var det en lite förvirrad "debatt" om mansideal på konkurrerande (?) media, en "debatt" som kanske var en reaktion på tidigare debatt om kvinnoideal. Vad är snyggast egentligen, en biffig gymmare eller en slank löpare? Okej att det kanske även finns lite olika grader i helvetet. Sedan ska man kanske skita i idealen och gå på sin egen känsla. Parantes?

Träningen bestod av 800m-intervaller på väg till jobbet. Vägen utanför Karlbergs slott har blivit min plats för intervaller och den passar bra eftersom den är platt, rak och ca 400m lång. Tio stycken stod på programmet och jag öppnade ganska lugnt, de första tre låg på 3:22 och 3:18, sedan ökade jag tempot och de sista sju låg mellan 3:12 och 3:15. Att jag lyckades hålla uppe tempot på de sista intervallerna visar att jag disponerade krafterna bra.

Efter det så var nog förvirringen skingrad. Och en bra dag på jobbet kunde starta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar