lördag 18 maj 2013

Plan A, B eller C?

Igår kväll gick jag och la mig rätt övertygad om att jag skulle ge mig ut och cykla ett bra pass på förmiddagen.

När jag vaknade så gjorde jag det med en ännu roligare tanke/plan. Jag skulle rota fram rullskidorna och ge överkroppen ett rejält stakpass. Oj vad roligt! Jag tänker tanken ganska ofta att det vore roligt att åka rullskidor på sommaren i kortbyxor, det ser ju så himla skönt ut. Shit vad taggad jag var, jag började liksom nynna på vasaloppsjingeln och fick den klassiska målportalen på näthinnan. Men, planerna grusades av att jag visst lånat ut nycklarna till mitt förråd. Nej nej nej!!!

Så, vad göra? Hm, det var väl bara att gå bort till gymmet och köra styrka istället då. Det är inte roligt, men det måste ju göras det också. För att få ett bättre och mer effektivt pass så planerade jag det innan jag gick till gymmet, annars är det ju så lätt att man bara kör lite på måfå. Jag blandade nog in större delen av kroppen, till och med benen som jag normalt struntar helt i. Benen var jag dock försiktig med så att inte knät fick för mycket påfrestning. Armpress, bryggpress, växelrodd, reverse lunge, axelpress och step-up var de övningar jag gjorde.

Nu fortsätter dagens idrottsutövande i soffan, först Varvet och sedan hockeyn på tv.

Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar