söndag 12 maj 2013

Cykel-, sim- och grillsöndag

Alternativträningen går vidare.

Och det är cykeln som får hänga med på den.

Idag hängde även Krister och Jenny med. Eller om det var jag som hängde med. Grymt skönt och grymt trevligt var det i alla fall. Fikaalternativen har ju drastiskt minskat sedan Svartsjö Café & Livs slog igen i höstas, men jag kom på den brillianta idén att våldgästa Emma som bor längst ute på Färingsö. Till vår stora lycka så var hon hemma och gick med på att bjuda på kaffe och mackor. Det blev ett riktigt långt och trevligt fikastopp, men det är ju det som är så fint med cykling, det tillhör liksom. Tack snälla Emma för kanonfika!




Ämnet för dagen var av någon anledning cykeletikett, anledningen är såklart undertecknad. Man kan tro att det bara är att sätta sig på en cykel och ge sig ut, men det finns massor som man måste tänka på. Allt från hur man skall vara klädd till hur cykeln ska vara utrustad till hur man skall bete sig på densamma. Klart intressant om än inte så jäkla enkelt att följa, vilket vi definitivt inte klarade idag. Här kan du läsa mer om nämnda etikettregler. Vilken är din favoritregel?

Vi fick i alla fall ihop dryga 78 grymma kilometrar under vår lilla runda. Tack Krister och Jenny för en kanonrunda!

Efter cyklingen var det bara att fylla på med energi och koffein för att sedan åka iväg och simma med klubben. I min bana var vi bara tre tappra själar, men vi kämpade på bra ändå och stöttade varandra jättebra. Upplägget på passet var att vi skulle köra så många loopar om 150m truckarfart varvat med 3x50m (15m MAX + 35m ez), passet avslutades sedan med att vi körde 8x50m där vi skulle hålla så bra snitt som möjligt.

Kvällen avslutade jag sedan med att jag grillade på lite lax, så nu är matlådorna för veckan fixade också. Kravmärkt norsk insjölax tror jag att det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar