torsdag 16 maj 2013

Idioter på cykelbana och cool tjej på väg till Brasilien

Ibland undrar jag hur folk tänker.

Eller inte tänker.

Kliver folk ut på en bilväg utan att se sig för?

Sitter folk och fipplar med sina telefoner samtidigt som de kör om en annan bil på, låt säga, en 30-sträcka?

Eller, svänger folk bara vänster utan att se sig för eller blinka?

Säkert, men det är nog rätt sällsynt.

På cykelbanan dock, där händer det varje dag hela tiden.

Igår höll jag på att krascha med en tant som ogenerat svängde vänster framför ögat på mig. Jävlar vad vi gjort illa varann ifall vi hade kraschat!

Idag klev först en kvinna bara rakt ut på cykelbanan utan att se sig för. Jävlar vad jag skrek och jävlar vad rädd hon blev. Anar att hon kanske blev tvungen att byta trosor innan hon gick vidare för att ta sitt torsdagsvin. Tio sekunder senare, exakt, möter jag ett par cyklister där killen till vänster sitter och sms:ar, typ. Den här gången lyckades jag göra mig uppmärksammad m h a mina myndiga röstresurser. Jävlar vad ont vi hade fått om vi kraschat, oavsett konstellation!

Och vad vill jag egentligen säga? Kanske inte mer än att det rör sig gott om idioter på Stockholms cykelbanor. Och jag är säkert en av dom. Det är inte utan att man undrar hur många olyckor som händer på nämnda banor per dag en fin sommardag.

Men, till något roligare. På Löplabbet säljer vi inte bara löparskor, våra duktiga fotvårdare tar hand om löpares och andras utsatta fötter. Jag har själv unnat mig detta och kan varmt rekommendera det. En annan som unnat sina fötter det idag är Sofie, kanske förberedde hon fötterna för Ironman Brazil som går av stapeln om tio dagar. En sjuhelsickes tuff utmaning för en sjuhelsickes tuff tjej! Tyvärr hann jag varken heja, byta några ord eller önska lycka till. Så jag får väl göra det på det här viset istället.

Lycka till Sofie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar