söndag 8 januari 2012

Utmaningen - Första veckan

En vecka, lite drygt, har gått av Januariutmaningen mellan Susanne och mig. Det började som en lite kaxig, men ändå oskyldig, kommentar av mig på Facebook och ändade alltså upp i en "tävling" om vem som under januari månad kommer att träna flest timmar. Susanne roffade åt sig en ledning på ca 2½h redan dag ett och fortsätter att hålla undan, men januari är en lång månad och det gäller att inte förivra sig. Dessutom handlar det ju som sagt om träning och i träningen gäller det även att få in vila/sömn, mat och resten av livet. Det får ju inte övergå i idioti. Personligen är jag övertygad om att jag gjort en personmesta denna vecka och jag räknar inte med att jag kommer att kunna träna så många fler timmar någon av veckorna som återstår. Dock så hoppas jag på att kunna hålla nivån, hyggligt i alla fall.

Min träning v1

Simning - 3h10min
Cykel - 7h40min
Löpning - 8h19min
Alternativt - 2h20min

Summa - 21h29min

Reflektion - Fördelningen ser väl rätt okej ut även om jag trodde att jag skulle tränat mer cykel, men så kanske det blir nästa vecka.

Ni hänger väl med för att se hur det går för oss?

4 kommentarer:

  1. Naturligtvis!! Det är skitkul! Ingen skit du slåss mot. Lycka till resten av månaden!

    SvaraRadera
  2. Nä Lisa, det är verkligen ingen skit. Tvärtom är hon helt otrolig faktiskt, jag förstår inte hur hon får till det.

    SvaraRadera
  3. Grymt spännande Tomas,kämpa på!=)

    SvaraRadera
  4. Tack Johanna!
    Jag behöver verkligen allt stöd jag kan få :-)

    SvaraRadera