onsdag 18 januari 2012

Ashtanga spinning





30 hårt tränande triathleter i en liten spinningsal utan fungerande AC och på det en redan uppvärmd sal. Vilken värme! Jag har aldrig varit på ashtanga yoga någon gång, men värmen ikväll måste varit något liknande. Men kul var det, och jävligt jobbigt dessutom. Jag lyckades till och med klämma in ett styrkepass när jag kom hem, överkroppen måste ju få sitt också.

Stolpe in har verkligen varit min paroll den senaste tiden, i alla fall vad gäller våra spinningpass. I lördags låg jag på första reservplats och kom med, till dagens pass var jag nog en av de sista att få en ordinarie plats och till kommande lördags pass snöt jag åt mig den allra sista. Det råkade faktiskt bara gå in på klubbens hemsida precis innan jag skulle åka på kvällens pass och vips så var anmälan öppen. Skönt, tänkte jag, då borde man ju vara home safe. Men som sagt, den allra sista platsen fick jag. Så jag tänkte fortsätta att köra på stolpe-in-metoden framöver.

- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Ashtangayoga utövas visserligen med fördel i något högre temperatur än vanlig rumstemperatur, men då snackar vi kanske 25 grader eller så. Jag är ganska säker på att du syftar på bikramyoga (40 grader), även kallad bastuyoga.

    SvaraRadera
  2. Zandra, du har såklart helt rätt. Det var Bikram jag menade, förstår faktiskt inte var Ashtanga kom ifrån. Troligen att det är roligare att säga Ashtanga :-)

    Tack för ditt klargörande i alla fall!

    SvaraRadera