tisdag 17 januari 2012

Januariutmaningen - Två veckor avverkade

Shit vad tiden går fort. Tänk om januari gick såhär fort varje år. Vi är redan sjutton dagar in i årets första månad, vilket betyder att det är exakt två veckor kvar. När sista passet i söndags registrerats i söndags hade jag skramlat ihop 2450 minuter, det brukar vara en normal mängd för en HEL månad. Snacka om boost!

Men, med dessa minuter ligger jag ändå 243 minuter efter Susanne. FYRA timmar, gott folk! Och tre minuter. Alex, den lilla filuren, drog till med en trettontimmarshelg vilket gjorde att han passerade mig i totalen.

Min andravecka såg ut såhär:

Simning - 2h30min
Cykel - 7h25min
Löpning - 7h31min
Styrka - 1h15min

Reflektion - Första veckan och början på denna så tyckte jag att det var mest jobbigt psykiskt, men mot slutet började det bli jobbigare fysiskt. Lite öm här och var, det börjar helt klart bli hög tid att lyssna på kroppen. Om inte förr. Träningen behöver därför anpassas efter dagsformen, är benen ömma kanske det är bättre att simma än att springa eller cykla.

Vecka tre har ju redan smygstartat, men jag ser fram emot den med tillförsikt.

Bring it on, baby!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar