söndag 8 januari 2012

Oemotståndlig

Mitt erbjudande gick inte att atå emot. Mia fick bestämma tempo, längd och sträckning om hon sprag med mig idag. Hon gillade förslaget och när vi sågs hade hon bestämt Sjöarna i en timme. Att det blev en timme berodde på att hon skulle iväg på brunch, när hon pratade om vad hon skulle äta fick jag såklart många bilder i mitt huvud. Mat är något jag tänkt mycket på de senaste dagarna. Mest blev jag sugen på pannkakor.

Efter en timme med Mia fortsatte jag in mot stan för att runda Kastellholmen. Tack för sällskapet Mia, trevligt som vanligt!



Kastellholmsrundan på egen hand var såklart inte lika rolig som Sjöarna med sällskap, rolig var dock rondellhunden som hamnat lite fel.




Väl hemma knåpade jag ihop lite modifierade Coltingpannkakor, förutom ägg, banan och jordnötssmör hade jag även riven kokos i. Till dessa lite tinade bär och en rejäl klick grädde.

3 kommentarer:

  1. Ooooh LCHF-recept online. Nu blev jag hungrig

    SvaraRadera
  2. Nej Sandra, jag kan inte säga att jag kör lowcarb. Jag är nog mer av en fri fågel som blandar och ger av lchf och hchf :-) Men jag har kört lowcarb och tyckte att det funkade riktigt bra, framförallt minns jag att jag behövde klart mindre sömn och att magen var lugn som en filbunke. Det borde ju passa småbarnsmammor? :-)

    Peter, ibland händer det att det dyker upp ett och annat tips :-)

    SvaraRadera