lördag 14 januari 2012

Stressig lördag

Igår kväll efter jobbet slängde jag mig ut i snålblåsten som Sundbyberg bjöd på. Karaktärsdanande tänkte jag. Nu var det väl i och för sig inte så jäkligt som det kändes innan. När jag nästan rundat Råstasjön såg jag två bekanta hårsvall, och mycket riktigt var det Lina och Miranda. De hade tillsammans med Linas kompis Minna redan varit ute i 20km, wow. Det var i alla fall jäkligt roligt att se dom och de ställde till och med upp på en runda runt Råstasjön, vilket också var superskönt. Efter löpningen rev jag av ett pass i gymmet med fokus på överkroppen.

Imorse var det återigen dags för spinning med klubben. Den här gången hade jag lite tur, eftersom jag först hamnade på reservplats. Men som tur var löste det sig. Passet var helt grymt. Grymt jobbigt, alltså. Men vi är ju som sagt i röd zon. Långa smäktande intervaller precis under mjölksyratröskel blandades med tuffa backar. Men, som tränare Pål sa så är det när vi stressar kroppen som den utvecklas. Eller, efter att vi stressat den ska det väl egentligen vara.

Efter spinningen stressade jag hem eftersom Mia och Mårten bjudit in till lunch innan vi skulle gå på hockey. Jag hade tidsoptimistat en aning. Efter lunchen, supersmarrig paj bjöds det. Det satt hur fint som helst. Sen fick vi stressa iväg till tåget för att hinna till nedsläpp, ett och annat löpsteg blev det nog också.

Matchen vanns ju också. Bara en sån sak :-)

Just det, jag har ju börjat twittra idag också. För enkelhetens skull heter jag Thomastranar. Tränar eller trånar får man lista ut själv, eller välja. Ni följer väl med?


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar