tisdag 3 januari 2012

Utmaningen dag tre - Fortsatt tungt

Okej, jag erkänner direkt. Jag är en tävlingsmänniska och jag gillar inte att förlora. Kanske är det därför som löpning och triathlon passar mig bra då jag bara tävlar mot mig själv. Inte för att slaget på något sätt är förlorat, men då min motståndare Susanne går och bokar in en "jobbresa" till Fuerteventura mitt under utmaningen så förstår jag ju att mina odds till en ärlig chans såklart är urdåliga. They suck!!!

Men, jag ska såklart inte gräva ner mig för mycket för det. Min träning handlar ju i första hand om att komma så väl förberedd till Ironman Kalmar som möjligt och en del i förberedelserna är att lägga in mängdträning den här tiden för att när sommaren närmar sig fokusera mer på kvalitet.

För även om jag hamnat lite på efterkälken så har jag trots allt börjat veckan helt okej.


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Innan du gräver ner dig tycker jag i alla fall att du ska kika lite på mitt schema som jag har när jag är där.
    Flera tidiga mornar och kvällar kommer att brinna inne pga utav andra "jobbaktiviteter".
    Det kommer INTE bli lättare för mig förutom att jag förhoppningsvis kommer att ha ett bättre väder.
    Bara så du vet ;-)

    SvaraRadera