torsdag 12 januari 2012

Onsdag, kort och gott





Gårdagen var intressant på lite olika sätt. Det började med en fråga på jobbet angående att jag åt turkisk yoghurt och nöt- och bärmix till mellanmål följt av en kommentar om jag "... inte var lite fetare och sprang mindre för nåt år sedan?" Jo, så var det ju. Lite ändring i kosten och lite mer träning, så vips.

Lunchen var grymt trevlig, jag mötte upp Mattias i Frösunda. Mattias som jag en gång lyckats "lura" att börja springa och som nu även blivit "lurad" att köra Ironman Kalmar. Så det kan gå. Såklart blev det en hel del snack om träning och utrustning, men även lite annat smått och gott hann vi gå igenom. Lösa planer om rejäla triathlonpass hemma hos honom framåt sommaren drogs, det ser jag mycket fram emot.

Kvällen avslutades på spinningcykeln. Ett mycket bra pass som gick tokfort, vi kör ju i röd zon. En märklig sak som jag reflekterat över är att dagar när jag kör mindre än två timmar känns som att jag missat något. En helt felaktig känsla, men ändå märklig.


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer: