torsdag 26 januari 2012

Januariutmaningen - Jag ser ett mönster




Nä, inte ett monster. Även om det inte känns långt borta det heller. Av det som började med att Susanne utmanade mig i vem av oss som skulle träna flest timmar under januari så slöt sig även Alex snart in i tävlingen. I snart fyra veckor har det varit en kamp mot varandra, fast egentligen mest Susanne som hela tiden legat hästlängder före, men även mot oss själva. Hur mycket träning kan man få in samtidigt som man jobbar heltid? I mitt fall har allt annat än jobb, föda och sömn fått stå tillbaka för träningen förutom en hockeymatch för en par helger sedan. Sedan skall ju kroppen också hänga med på all träning. Vissa dagar känns det som att huvudet kommer med fantastiska idéer, men då har kroppen inte fattat ett jota. Och vice versa. Ganska spännande faktiskt. Hur som så har det på alla håll tränats monsteriöst i alla fall.

Mönstret då? Jo, den senaste tiden så har det bloggats väldigt lite om själva träningen och framförallt hur mycket som tränats. Dessutom så kommer registreringarna på Funbeat allt oftare framåt midnatt. Det verkar som att vi alla gör allt för att inte ge varandra mer information än nödvändigt. Det kommer verkligen att bli en kamp ända in i kaklet, var så säkra.

Nån som är sugen att hänga med på lite After Work imorgon? Jag bjuder!


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Jag är grymt imponerad av er envishet och kraft! Social-löp-runde-sugen snart? :)

    SvaraRadera
  2. Lina, du anar inte hur sociallöprundesugen jag är. Februari tror jag kommer att bli en rejäl sådan :)

    SvaraRadera