onsdag 29 februari 2012

Bonusdag med spinning

Bara för att jorden inte klarar av att fullborda varvet runt solen på ett jämnt och fint sätt har mänskligheten känt sig tvungen att jämna ut det var fjärde år. Tro om det är en tillfällighet att det är samma år som sommar-OS? Hursomhelst har de flesta av oss fått jobba gratis idag och hjälpt BNP lite extra på traven. Heja oss!

Denna bonusdag, eller kväll snarare, firade jag på en spinningcykel i Hammarby sjöstad. Det är ju onsdag. Formen har det ju varit lite si och så med det senaste, men nu tror jag allt att det håller på att vända så smått. Jag blev blåst på pulspass, men hade själv lite koll och tyckte att det kändes på bättringsvägen. Även trycket på pedalerna kändes bra. Passet var ett riktigt blandpass med allt möjligt som backar, kadens och tabataintervaller.

Extra plus till musikvalet, med toppnotering på avslutet. Jocke Bergs kärleksförklaring till svettpölen under mig, Utan dina andetag, och Oskar Linnros fina visa om en ytterdörr i Sundbyberg. Staden jag ibland får för mig att jag bor i. Eller är det bara önsketänkande?


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar