torsdag 23 februari 2012

All over the place

Imorse kom så beskedet, tronföljden är säkrad för det svenska kungahuset ännu en generation. Imorgon förmiddag får vi veta ifall hon kommer att heta Margaretha, som jag tror. Man kan tycka vad man vill om monarki kontra republik, men jag föredrar nog det förra. Jag har väldigt svårt att se en svensk president, vem skulle det vara liksom?




För eller emot, på jobbet firade vi kungligt. Eller prinsessigt om man så vill. Kanske fanns det annan anledning också, men det hör som inte hit.

Kvällen ägnade jag på Eriksdalsbadet tillsammans med Karin. Vi körde på egen hand det pass jag skulle kört senare på kvällen med klubben. Temat var glid och det är inte alltid det lättaste. Men jag tycker att vi gjorde det bra.

Apropå tårta, min kost denna vecka skulle nog inte imponera på expertisen. I tisdags klämde jag i mig två semlor, bra uppladdning för dubbelpass på kvällen. Semla måste vara en mycket bra kombo, HCHF plus massa krampförebyggande i form av mandelmassa. Alla får sitt helt enkelt. Jag fick mycket energi i alla fall.

En annan reflektion från ikväll, när jag ställde mig på vågen ikväll så har jag tydligen gått ner i vikt under februari. Det trodde jag verkligen inte. Mer semlor och tårta, helt enkelt.


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. "Det hör som inte hit". Noterar att du skriver på norrländska mannen. Gilla! Och semlor, det är riktigt bra skit. Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  2. Jag skriver väl alltid på norrländska? :-)

    SvaraRadera