onsdag 22 februari 2012

Inte Finest awards, men ändå




Medan svenska bloggeliten, däribland Lina och Petra, tampades om Finest awards tampades jag och mina klubbkompisar på Sportlife i Hammarby sjöstads spinningcyklar. Lite oklart i skrivande stund vilka som hade det trevligast, imorgon bitti lär vi dock vara piggast.

Passet var precis som förra onsdagen ett pulspass, och efteråt kändes det som att jag aldrig tidigare tagit ut mig på ett spinningpass tidigare. Det är så frustrerande när jag kör så hårt jag kan, men ändå har problem att komma upp i 85% av maxpuls. Den här gången hade jag ju dessutom sänkt maxpulsen några snäpp. Okej, huvudsaken är ju faktiskt att man upplever att man kör hårt. Inbillar jag mig i alla fall.

Avslutningen var helt grym, 10x1min maxkörning med en minut vila emellan. Vi varierade sittandes, tempoposition och ståendes, var tredje helt enkelt.

Robban, gammal i gården, upplyste oss om att undersökningar visar att den mest effektiva träningen är att köra just dessa intervaller två gånger i veckan. Men Gud så trist att bara träna två gånger i veckan. Bra dock för de som prioriterar annat här i livet.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar