tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans kväll




Ikväll har hjärtat verkligen fått bekänna färg. Först ett tufft intervallpass där vi lyckades klämma in både femminutare och enminutare. Till min stora lycka var det två stycken i gänget som var precis snäppet starkare än mig, och troligen minst femton år yngre, vilket gjorde att jag fick ta i ordentligt för att hänga med. Det riktigt brände i bröstet sådär underbart härligt som det bara gör ibland när man är riktigt på hugget, eller om det är när man är lite otränad kanske. Jag brukar kalla dessa pass för Hellnerpass, men då Ulrik undrade ifall det hängde ihop med att jag hela tiden blev trea så kanske jag ska omvärdera detta.

Innan och i början av passet vräkte snön ner vilket fick mig på fantastiskt gott humör. Tränaren var inte helt nöjd, då han hade tänkt sig ett lite tuffare pass, vilket fick revideras då underlaget inte möjliggjorde detta. Men jag älskar ju verkligen snö, så jag struntade i honom och njöt av fulla muggar.

Efter löpningen körde jag även simpasset och även det bjöd på lite pump. Vi körde en pyramid på 100-200-300-200-100 med upplägget 25hårt-25löst följt av 25hårt-50löst rullande. Även detta brände rejält i hjärtat.

Jag misstänker att kommersen fick styra även våra pass ikväll. Men på ett klart vettigare sätt än allt annat trams som blommor, gelestjärtar och choklad. Kanske är det bara jag...


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Geléstjärtar tillhör vardagen för mej. Jag bär nämligen runt på min hela tiden...

    Trevlig helg på dej du!

    SvaraRadera