lördag 11 februari 2012

Uppånervecka




Den här veckan har varit väldigt upp och ner. Egentligen inget konstigt med tanke på att det nog fortfarande är lite av återhämtning från januari, men ändå.

Måndag - Veckan började bra med vilodag och en trevlig stund med Ulrica i frisörstolen. Hon skulle åka till New York dagarna efter för att jobba på Fashion Week, vilket i sig är intressant men det förde även tankarna tillbaka till min egen vecka där i början på november. Vi snackade en del träning också såklart och smidde lite små planer inför våren. Resultatet blev ju såklart bra också.

Tisdag - Aningens seg så hoppade jag löppasset och nöjde mig med simningen. Simningen gick väl också lite sådär.

Onsdag - Peppad till tusen laddade jag för spinning, men i bilen på vägen hem fick jag en släng av illamående / yrsel. Mycket obehagligt att sitta i bilkö då. Spinningen ställde jag direkt in, det kändes ju inte som bästa förberedelsen.

Torsdag - Körde både löpning och simning med klubben, framförallt löpningen kändes bra trots att det var rejält kallt. Någon tyckte att jag såg stark ut och tackade för min draghjälp efteråt, han hade aldrig sprungit så fort annars. Kul med lite beröm. Simningen gick lite sådär, men det berodde såklart på löpningen.

Fredag - Eller fridag. Trevlig kväll på Hovet med Mia och Mårten. Vi kollade in gamla svenska hockeylegendarer, otroligt kul att se killar som Salming, Masken, Willy Lindström, Jari Kurri och Esa Tikkanen. Gubbarna kan än, Salming är 60 och en av finnarna 70, helt otroligt. Salming var min stora idol när jag var yngre och är väl lite av en idol fortfarande, tänk att vara 60 år och i så bra form. Han rörde sig på isen som om han precis avslutat sin karriär. Imponerande. Att Foppa sedan dominerade isen, det var ju liksom självklart. Ett byte bestämde han sig på Foppamaner att det skulle bli mål, vilket det också blev. När matchen skulle vinnas var det såklart Foppa som tog taktpinnen, men så är han ju ung också.

Nä, nu ska jag iväg och spinna lite. Hoppas benen är med mig, för laddad är jag som bara den.

Ha en kanonlördag vad ni än hittar på!


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Spännande att se vad januariutmaningen har tillfört formen! Kan tänka mej att det blir riktigt härligt att få skörda den frukten! Men yrsel och illamåendeattack lät ju lite B. B som i blodsockerfall eller blodtrycksfall kanske?? Hoppas inte det händer igen iaf. Var rädd om dej och ha en skön lördag;-)

    SvaraRadera
  2. Tack Lisa!
    B som i bråttom till spinningen, dvs stress, kanske? Inga "känningar" idag under spinningen i alla fall, alltid något :-)

    SvaraRadera