tisdag 21 februari 2012

Från flås till andhållning

Ikväll åkte jag till träningen i tron om att det skulle bli ett lugnt pass. Men ack vad jag bedrog mig. Efter lite uppvärmning och löpskolning så var det dags för kvällens höjdpunkt, tjugosekundersintervaller. I lätt motlut, eller slakmota som Per Elofsson skulle sagt. Sju stycken hann vi med innan vi var tvungna att avrunda. Shit vad det bränner i lungorna dessa intervaller, men det är väl det som är meningen.

Innan passet snackade jag lite med en tjej som jag tyckte var lite bekant. Ganska direkt kom vi fram till att vi träffades på Bosön för några veckor sedan och lunchade tillsammans. Detta var Helenas första pass med klubben så jag berättade lite om upplägg och så vidare. Efter passet ville jag försäkra mig om att hon inte blivit bortskrämd, men då hade jag ju glömt bort att hon är roddare och van vid tuff mjölksyraträning.

Simpasset sedan blev lite som det blev. Huvuddelen låg i andningskontroll, eller att simma 50m med så få andningar som möjligt. Lungorna fick alltså bekänna färg igen.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar