lördag 4 februari 2012

Dagarna efter

I onsdags var första dagen efter Januariutmaningen och eftersom jag inte hade en enda vilodag under hela januari hade jag sedan länge bestämt mig att första februari skulle bli en sådan. Men jag kan ärligt säga att jag flera gånger under dagen ändå tänkte tanken att träna, speciellt på väg hem från jobbet när lätt snö föll. Men även från soffan kikade jag då och då bort mot trainern. Kroppen var nog inte riktigt beredd på en vilodag.

I torsdags tränade jag dock lite, jag hängde med mina kollegor för att spela innebandy. Kul med lite alternativ träning. Tro om det blir träningsvärk imorgon. Tankar fanns även på simning med klubben, men de gav jag upp ganska snabbt.

Igår skulle jag klippa mig efter jobbet och sedan ut och ta en öl med en kompis, men då klippningen blev inställd hann jag istället hem för en 45a på trainern och lite bål på gymbollen innan stan kallade. Återfall?

Idag ser det ut att bli lite lätt löpning i kylan, lager på lager så ska nog det lösa sig också.

Dock så tror jag att det gäller att komma igång med riktig träning rätt snart ändå, men i mindre mängd såklart, för att få till superkopensation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar