måndag 27 februari 2012

Veckan som gick, v8





Veckan som gick var tuff på många sätt. Okej, den började lugnt och skönt med lite lätt löpning med Lina, men sedan var det tufft rakt igenom. Tisdagens korta intervaller, onsdagens pulsspinning och lördagens tretimmarsspinning, tuffa pass allihop. Men inte inte mycket jämfört med söndagens mentalt jobbiga löpning, två timmar som var ångesttunga från steg ett. Hoppas att det är som Lisa säger, att det är en reaktion på januari. Hon har ju tydligen alltid rätt, så... ;-)

Sammanfattning:

Simning - 2h, fördelat på två pass
Cykling - 4h30min, på två pass
Löpning - 4h9min, på tre pass

Reflektion - Den här veckan ska jag nog försöka köra lite lugnare, då kommer kanske kroppen ikapp knoppen. Ikväll körde jag bara lite styrka, mycket fokus på axlarna. Fick lite kommentarer igår om att jag börjat säcka ihop, så då bör man väl ta sig i kragen. Eller?


- Posted using BlogPress from my iPad

4 kommentarer:

  1. hej

    jag kollar rätt ofta din blogg och såg att du skaffat Forerunner 910XT,
    Har du några kommentarer om den?
    Visar den pulsen då du simmar?

    h.
    Eva

    SvaraRadera
  2. Hej Eva!

    Vad kul att du tittar in "rätt ofta" :-)

    Jag har egentligen inga kommentarer än, eftersom jag endast kört två pass och inte ställt in den riktigt. Men jag lovar att återkomma med ett inlägg när jag testat den mer. Dock så vet jag att den inte klarar att mäta pulsen i vatten, men det spelade inte någon roll för mig när jag bestämde mig för den.

    Mvh

    SvaraRadera
  3. Jag jobbar på att försöka hålla käft. Det går inget vidare om du märker;-)

    Men jag TROR att klippet i benen bara ligger och lurpassar lite på dej. Rätt vad det är anfaller det och då kommer du vara farlig.

    Nu ska jag hålla käft. Tjing!

    SvaraRadera
  4. Såklart har du rätt Lisa! :-)

    Och såklart kommer du inte lyckas "hålla käft"! Hoppas inte det i alla fall...

    SvaraRadera