fredag 2 mars 2012

Vårens första

Igår var det vårjackan på. Jag tänkte att är det vår, mars är ju trots allt årets första vårmånad, så bör vinterjackan hängas in och vårjackan tas fram. Dags att gå vidare helt enkelt. Lite svalare var det, men det får man ta.

Kvällens pass körde jag på egen hand i sällskap av Karin i Kronobergsbadet. Namnet på passet var "I väntan på utesimning", och innehöll 4x100m progressivt, 4x75 tröskel, 4x50 (25 hårt/25 löst). Målet med passet var farttålighet. Trängseln i badet gjorde att passet kanske inte blev perfekt, men jag tyckte ändå det gick bra. Förundrad dock över hur vissa tror att det är okej att simma bröst i bana avsedd för crawl, eller att man tror att ryggsim går under "snabbsim".


- Posted using BlogPress from my iPad

3 kommentarer:

  1. I bana avsedd för frisim menar du? FRISIM, Thomas ;-) Eller just det, det är kanske för att amatörerna håller till i den banan som det får kallas crawl?

    SvaraRadera
  2. Nja Susanne, simsättet heter faktiskt crawl men initierade säger frisim. Frisim indikerar egentligen att man får välja fritt, och de allra flesta väljer crawl eftersom det är det snabbaste. Undantaget är när man tävlar i medley, då man inte får välja rygg, bröst eller fjäril. I detta fallet stod det crawl på skylten för denna bana vilket betyder att endast den tekniken är tillåten.

    Komplicerade jag till det tillräckligt nu? ;-)

    SvaraRadera
  3. Så om jag säger att jag lärt mig simma frisim så kan jag egentligen har lärt mig lite vad som helst. Om jag inte pratar med en initierad då vill säga ;-)
    Ha, ha jag tror jag kör på crawl ett tag till i alla fall :-)

    SvaraRadera