lördag 24 mars 2012

Melobacke, detta mirakel

Imorse var jag tillbaka på spinningcykeln, och jag ska villigt erkänna att jag var lite nervös på vägen dit. Nervositeten botade jag såklart med att säga till mig själv att jag skulle ta det lugnt och att det var okej att hoppa av om jag inte skulle orka alla tre timmarna.

När passet drar igång meddelar Ludde Ledare att vi kör i röd zon nu. Ojojoj!

Upplägget var, efter uppvärmning, 20min backe, 4x3min intervaller med 2min vila och sedan 10min tröskel. Denna loop körde vi tre gånger. Sista loopen öppnade med en Melodifestivalbacke, med de bästa låtarna från årets tävling. Med två veckors distans kan jag konstatera att, förutom Lisa förstås, tycker jag faktiskt att David Lindgren var bäst, t o m så bra att den skulle kunnat vinna i Baku. Att Danny ens kom tvåa tycker jag bara känns märkligare och märkligare. Sedan tycker jag Ranelids Mirakel fortsätter växa, den kommer att dominera dansgolven i sommar. Så det så!

Avslutningsvis körde vi 8x1min maxintervaller med 1min vila, snacka om spyintervaller. De sista fyra hängde jag som en trasa över styret efter varje intervall.

Efter spinningen var det snabba puckar, eftersom jag skulle åka och klippa mig hos Ulrica. Snacka om service när man får espresso, proteinbar och träningstidningar att läsa. Jag håller så smått på att intala Ulrica att hon ska hänga med oss på lite sällskapslöpningar framöver, tror att det är nära.




- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar: