torsdag 8 mars 2012

Det bästa med simning

Som min gode vän Alex brukar säga; Det bästa med simning är bastun efteråt. Så sant broder.

Men vi tar det väl från början. Torsdagar har ju gått och blivit en tränapåegenhanddag, även om jag oftast har sällskap. Även idag gjorde Karin mig sällskap och vi körde en huvudserie på 20x50m. Enkelt och koncist.

Efter passet tog jag det lugnt i bastun, men hux flux invaderades den av ett gäng småkillar. Den ene började ställa lite frågor till en kille med några tatueringar här och var på kroppen.

Varför har du tatuerat dig?

Vilken gjorde du först?

Vilken gjorde du senast?

Varför har du tatuerat Jamboree?

Så höll det på ett tag och jag tyckte nästan själv att det började bli lite jobbigt. Då fortsatte det.

Röker du?

Ja, ibland. När det är fest, typ.

Snusar du?

Nä, det har jag aldrig provat.

Sedan spårar det.

Knarkar du?

Har du provat amfetamin?

Smugglar du?

Sedan säger killen med frågorna; Nä, varför skulle du säga det till mig om du nu gjorde det.

Faan, jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt på slutet.


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Spännande. Ni verkar ha mycket roligare i herrbastun. Tycker det är ganska tyst och tillknäppt i damernas.
    (Och kontra nu inte med nån dryg kommentar)

    SvaraRadera