fredag 2 juli 2010

Inget ont som inte...

... har något gott med sig, brukar man ju säga. Igår var det inte kanonväder direkt, okej det var drygt 20 grader och det regnade inte men vi människor blir snabbt kräsna. Detta faktum gjorde inte mig ett dugg igår, tvärtom. I tisdags när det var kanonväder så var det packat med folk i Nälstabadet, vilket kan vara positivt i andra sammanhang men inte när man vill motionssimma. Igår däremot så var det betydligt färre besökare vilket gjorde att man kunde simma mer ostört. Nu är det bara en vecka kvar att träna simning, egentligen handlar det nog mer om vattenvana än träning. Jag är ju så funtad att jag hela tiden vill bli bättre på det jag håller på med, men när det gäller simning så vet jag inte riktigt hur man tränar vilket är en aning frustrerande. Dock så har jag i alla fall lärt mig att simma lugnare, dvs ta längre simtag, samt andas ut under vatten vilket är klart mer effektivt. Nästa steg blir att lära mig crawla, men det får bli ett annat år eller kanske senare i år. Eller, det kanske blir mitt mål med semestern...

2 kommentarer:

  1. Jag skulle också vilja lära mig simma på riktigt.. har ingen aning om hur man egentligen tränar det. Vi får anlita Alex som personlig tränare!

    SvaraRadera
  2. Yes, vi får anlita honom under Visingsö Warriors. Det var tydligen 6km över från Gränna så det finns gott om tid att få in tekniken, dessutom slipper vi lägga ut pengar på båten :-)

    SvaraRadera